Bloggbanner_1000x400_COLOR

22 August 2014

My day in pictures


Vaknar varje morgon 6:51, klär på mig och går till nedre våningen, föräldrarna går till jobbet snabbt efter det och blir ensam med barnen, ger morgonmål till dem, klär på dem och leker med dem en stund. Brukar runt halv 9 börja gå mot dagis med dem, beror helt på deras humör, idag tyckte de jag var bäst haha.

Everyday i wake up at 6:51 sharp, get dressed and go downstairs, the parents leave quickly after that to work and I'm left alone with the kids. I give them breakfast, help them get dressed and play with them for a while. After half 8 I usually start taking them to nursery, it depends on their moods tho, today they were really easy and happy.

9:15 har jag just kommit från att föra barnen till dagis, städar köket och vardagsrummet från barnens rådd, äter morgonmål och dricker mitt kaffe. Genast efter det börjar jag tvätta byk, både mitt och familjens, blir snabbt klar så jag städar barnens rum.

I get back to the house at about 9:15, clean the kitchen and living room from the kids mess, eat my breakfast and drink my morning coffee. After that I start doing my and some of the family's laundry, after that I start cleaning the kids rooms. 

Tar en storstädning i barnens klädskåp, kastar ut allt och viker det in igen, sätter sommar kläderna längre bak i hyllan medan jag lyssnar på min favorit musik. Radar mjukisdjuren sött på hyllan och kastar smutsiga kläder i byk korgen.

I decide to clean the kids cupboard so I take everything out and fold it back nicely and put the summer clothes in the back of the cupboard. 

Börjar laga mig färdig för dagen, sminkar mig och väljer kläder för dagen. Tar min andra kopp kaffe och lite selfies haha.

Start getting myself ready for the day, put on my makeup and choose my clothes. I drink my second cup of coffee of the day and take a few selfies haha.

Städar rummet, ligger och kollar netflix, städar rummet, kollar netflix, tvinnar lite fram och tillbaka eftersom jag blir lätt rastlös.. Skriver också lite brev, ordnar mina bilder och allt möjligt smått jag hittar på.

Watch a bit of netflix and clean my room, sort out some of my stuff here and there.

Tumblr, blog och youtube.. Brukar oftast gå ut på stan och kolla eller till Hemel Hempstead, men är påväg ut i London på veckoslutet så försöker spara varenda en slant ja har.

Being social.. I usually go out to town or to Hemel Hempstead on the days but since I'm going out this weekend in London I decided to try and save every penny I have.
Påväg och träffa en kompis på kaffe! Sitter i costa över en timme och bara pratar och planerar veckoslutet med en caramel latte och morotskaka, nam. Går till och från stan på snabba 10 minuter.

On my way to meet a friend for a cup of coffee! We sit in costa for over an hour just chatting and planning the weekend with a caramel latte and carrot cake, yum. I walk to and from town in 10 minutes.

Innan jag kommer tillbaka till huset går jag via butiken och söka bl.a. mjölk som jag lovat, tycker ännu de har de lustigaste mjölk tölkarna här haha. Snabbt efter det går jag och söker barnen från dagis.

Before I get back I go and buy some milk for the house, I think their milk looks so funny here. Then i'll go and pick up the kids.

Ger lite mellanmål åt barnen och leker med dem tills det är tvätt dags. Efter en lång tid med skrik och gråt är de rena i deras pyjamas och kollar på barnprogram och väntar på att mamman i familjen skall komma hem.

We eat a snack with the kids and play until it's time for bath time. After many tears they are clean and in their pajamas watching cartoons, waiting for their mom to come home.

Mamman i familjen lagar dem och sova lite efter hon kommit hem och jag städar efter barnen, försöker umgås med katten men han är inte så människo-kär..

The mom puts the kids in bed while I clean after them, try to be social with the cat but he doesn't really like people..

Äntligen ledig för dagen, har skrollat på instagram, facebook o.s.v. så läser bok en stund, går till nedrevåningen och umgås med mamman och pratar om framtiden, sedan äter vi middag tillsammans, pappan är ute med kompisar så hon har lagat vegetarisk mat åt oss, nam!

Finally ''off duty'' for the day, after checking all my social media sites I decide to read my book for a while, later I go downstairs to socialize for a while before dinner, it's just us two tonight so she's made vegetarian food, so good!

Efter jag ätit kommer jag upp och tvättar ansiktet och tänderna, kollar netflix en tid innan jag somnar. Brukar lite ordna rummet eller rita denhär tiden men är så trött idag så blir bara att lata mig i sängen. Såhär ser typ min varje 'jobb dag' ut, fastän jag sällan sitter såhär mycket hemma som nu när jag lite sparar pengar..

After dinner I come back upstairs and wash my face then I just spend the rest of the evening watching netflix. I usually fall asleep after 10pm because It's really tiring some days to talk english, because you have to think about every single thing you say, it's really cool to notice how my english has improved tho! This is kind of what my normal 'work day' looks like here, but i just usually go a bit more out when i'm not trying to save a bit of money..

-Jasmine

No comments: