Bloggbanner_1000x400_COLOR

9 October 2014

This apartment doesn't feel like home


Har bott här i lägenheten redan i några månader och kan redan säga att det int känns och kommer aldrig att kännas som ett hem. Jag känner mig inte 'fri och bekväm' här, då här fanns alla möblerna redan färdigt (förutom min säng). Är hela tiden rädd att jag skall förstöra nogot, som exempel så vågar jag inte dricka rött vin på soffan. Denna inredningen känns inte heller som jag med en massa vitt, ljusbrunt och beiget och min hyra är högre än många mina kompisars (och deras lägenhet är betydligt större/närmare centrum). Så jag har bestämt mig för att flytta i ny lägenhet nu på våren när skolorna slutar, för det är då som hyreskontrakt här tar slut.

I've lived in this apartment a few months now, and I can already tell that this isn't, and is never going to feel like a home to me. Because I'm not 'free' in here because all the furniture (besides my bed) belongs to the owner of the apartment. I live in little paranoia that I'm gonna destroy some of the furniture, like the sofa if I spill red wine on it or something like that. This interior doesn't even feel like me, the colors are not my style (a lot of white, light brown and beige) and my rent is much higher than my friends (who has bigger apartment than me). So I've decided to move to another apartment in the spring, because that's when my contract in this apartment ends.


-Iines

No comments: