Bloggbanner_1000x400_COLOR

4 November 2014

Wish I could somehow go back in time and listen to my own advise

7_2
Imorgon är det min sista dag som 18 åring, det här året har varit otroligt långt och tungt men ändå ett av det bästa härtill. Just nu bor jag i mitt dröm land med otroliga vänner både nära mig och ända i Finland. Idag när jag gick runt i stan med Little Mix i hörlurarna kunde jag inte annan än le, människor glodde på mig som att jag var galen, men jag är så lycklig just nu. På min födelsedag är min pappa, två av mina syskon och deras mamma påväg och hälsa på mig, min familj här i England är så otroligt bra, jag säger det om och om igen men det är sant, de får mig alltid på gott humör. Hade otroligt dålig förmiddag igår men genast jag kom hem blev jag på bättre humör av familjen och barnen, ännu bättre fortsatte kvällen i  puben men goda vänner. Kanske inte allt alltid går som det borde men man lär sig av sina misstag, hellre är jag ledsen av någonting en eller två dagar om det hjälper göra mig lyckligare i framtiden, måste lära mig vara ärligare och modigare och sluta onöda min energi på negativa saker, tankar och människor och fokusera mig på att bli lyckligare förrän man sjunker för lågt igen.

Tomorrow will be my last day as an 18 year old, this year has been really hard but so amazing. Living in my dream country with amazing friends near and far away from me. I was walking around in town today listening to Little Mix and I just started smiling to myself, I got so many strange looks but I didn't care, I'm just so happy. On thursday my dad, two of my sisters and their mom is coming to visit me and I couldn't be more excited. Also yesterday when I was having a shitty day, the minute I came home and saw my host family everything was ok again, they make me so incredibly happy. I just need to realize and be brave enough to let go of negative things in my life, it might sting at first, but if it will make me feel better in time, it's worth it, I need to focus on getting happier before I sink down too deep again.

-Jasmine

No comments: