Bloggbanner_1000x400_COLOR

20 February 2015

My Everyday Makeup

Blev suuuuper längesen frågad hur jag gör min make up, kan vara att det till och med var i min andra blogg haha, men här, typ ett halv år senare (och på ett typ helt annat sätt än jag gjorde det då) är min 'everyday make up look' beskriven så bra jag kunde! Allt är köpt från Boots eller Superdrug här i England förutom några undantag.
ENG// A looong time ago I got asked how I do my everyday make up, it might have even been in my old blog, but here it is! Haha I do it totally different now probably tho. I tried to explain it the best way I could, also most of the products are bought from Boots or Superdrug here in England with a few exceptions.

Borstar från vänster till höger; concealer borste från Primark, real techniques borste från Boota och puder borste från Bofy Shop. Jag börjar med att applicera min mac concealer på alla orenheter och under ögonen, sedan lagar jag ett tunnt lager av mitt cc kräm över hela mitt ansikte och till sist ännu puder på.
ENG// Brushes from left to right; concealer brush from Primark, real techniques foundation brush from Boots and powder brush from Body Shop. I start by putting my mac concealer on my spots and under my eyes, then put a light layer of my cc cream from the brand seventeen all over my face and finish it off with 'fit me' by maybelline powder.

Efter det så framhäver jag konturerna på mitt ansikte med 'Define & Conquer' kit från seventeen med en gammal borste jag fick med i någon gammal contour kit. Jag lagar higlights till kindbenen med highlighter av N°7 som jag sätter rakt på mina kindben och jämnar ut det sedan med fingrarna så att jag får det se mera naturligt ut.
ENG// Then I contour my face with this 'Define & Conquer' kit by seventeen and I applicate it with an old brush that I got with some contour kit, then I highlight my cheekbones with my highlighter by N°7, I put it straight on my cheekbones and smear it out with my fingers to make it look more natural.

Till sist fyller jag ännu i mina ögonbryn med ett brunt gel som finns i Benefits 'Smokin' eyes' kit jag fick till julklapp, svåraste steget till nästa, alltså eye liner, har nyss köpt Little Mix's make up collections eye liner och den är den bästa jag haft på länge, lättar definitivt jobbet ha! Sedan böjer jag bara ögonfransarna och lite maskara på.
ENG// Last but not least I fill in my eyebrows with the eyebrow gel from this 'Smokin' eyes' kit from Benefit I got for christmas, put some eyeliner on, I have the liquid liner from Little Mix's make up collection I found in superdrug and it's amazing(!!), then I just curl my lashes before putting my mascara on.

Nu borde jag se någotlunda decent ut hhaha! Jag försöker inte säga att jag är perfect på make up och jag gör typ säkert allt fel, men det funkar till mig. Om jag är påväg ut lagar jag bara lite ögonskugga och lösögonfransar till! Ps. Ignorera snälla mina hemska torra sönderbitna läppar. Har en så dålig vana att bita dem helatiden.
ENG// And voilá! The finished look. I'm not saying I'm the best at make up, it's just something I've recently gotten a bit more in to. If I go out and want to make it a bit more extra I just put some eyeshadow and fake lashes on. Also please ignore my horrible chapped lips, I have a bad habit of biting then while drawing and editing pics, which I've been doing a lot lately so they are in very bad condition right now ha.
19


-Jasmine

No comments: