Bloggbanner_1000x400_COLOR

3 February 2016

15 things

Nicknames: 
Kinkku, Inski, . 
Jasu. 

Eye color: 
Blågråa 
Blue gray. 
Choklad bruna.
Chocolate brownish.
174 ögon
Hair color:
Min egen  hårfärg är mörkblond eller sandbrun, men färgar ofta håret i olika röda toner.
My own hair color is kind of dark blond, but I usually color my hair in different red tones.
Min naturliga färg är ljusbrunt, just nu är jag blond fast min bruna rotväxt håller på att ta över.
My natural color is light brown but right now I'm blonde, I feel like I'm slowly turning back to brunette tho since I haven't dyed my brown roots in such a long time..


One fact: 

Jag brukade hata avokado, men nu älskar jag det.
I used to hate avocado, now i kind of love it. 
Jag är alltid så borttappad, om allting, jag kan aldrig bestämma mig.
I'm always so confused about everything, I just can't make up my mind about anything.


Favorite color: 

Jag tycker om färger i periorder, men just nu skulle jag säga mörk blå, vinröd och mossgrön.
I have periods of time when I like different colors, but right now maybe dark blue, wine red and moss green. 
Simpelt, svart.
Black because I feel like it goes with everything.


Favorite place:

Vid ett kaffebord med kompisar och tala om allt och ingenting.
At a coffee table with friends talking about everything and nothing.
Min bil, låter konstigt säkert för många av er, men jag älskar känslan av att åka min bil, ensam eller med en kompis, bra musik och påväg nånstans eller ingenstans. 
I'm gonna say my car. Sounds weird but I love the feeling being in my car, driving somewhere, anywhere, listening to my favorite cd.


Favorite goofy picture of yourself:
Favorite celebrity: 
Jag är int så verst insatt på kändisar, men säkert Ed Sheeran.
I'm not much into celebrities, but i guess Ed Sheeran. 
Vanessa Hudgens, lätt fråga.
Vanessa Hudgens, no doubt,  I've adored her since 2006 or something.

Favorite animal: 
Hundar. De är så söta, roliga och sociala. Planerar alltid nu och då när det skulle vara tid att skaffa en hund i framtiden.
Dogs. They are just so cute and funny and social. I'm already planning to have a dog sometime in my future. 
Katter, de får mig alltid på bättre humör.
Cats, because they always make me feel better and are just so adorable.


Favorite song: 

Certain things av James Arthur, hitta låten igen för ett tag sedan.
Certain things by James Arthur, I found the song again a few weeks ago.
How to save a life av The Fray betyder mycket för mig.
How to save a life by the Fray is my all time favorite, because it means a lot to me.


Favorite book: 

Det är en svår... Men skulle gissa på Looking for Alaska av John Green. I början är boken ganska långsam och ganska trist, men man kunde inte sluta läsa boken för boken har en countdown, och man vill veta vad det leder till. Och så blir du inslukad i berättelsen och blir förvirrad och samtidigt blir du så förtjust i sättet författaren får dig och känna så mycket på en gång.
That's a hard one.. But I guess... Looking for Alaska by John Green. In the start the book felt kind of 'slow' and boring and at the same time you couldn't just stop reading the book because you wanted to know what all the countdown was about. And then you get swallowed in by the story and get all confused and just love the way how the book makes just feel a lot.
Beastly, The Perks Of Being A Wallflower eller Paper towns, de är omöjliga att välja mellan. Beastly var första engelska boken ja någonsin läste, jag var 14 då och älskar den ännu, Perks Of Being A Wallflower är så annorlunda från alla andra böcker jag läst vilket gör den så speciell till mig och Paper Towns kunde jag relatera mig till så mycket.
Beastly, The perks of being a wallflower or Paper towns, it's impossible to choose between them. Beastly was the first english book I read, I was 14 at the time and I'm still obsessed with it, the perks of being a wallflower is so different from any book I've read and that's what makes it special to me and paper towns i could just relate to so much.

Favorite clothing: 
Halsdukar, bästa klädseln på hösten, när det börjar bli lite kylit ute och man vill börja sätta på sig mera lager på dig som du kan dränka dig i. De är också en räddning på kalla vinterdagar.
Scarfs, that's the best thing I know in autumn, when it starts to get a little bit cold and you want some clothing you can drown yourself in. Also a good save on cold winter days.
Mina fake låga dr. Martens skor. Hur tråkig outfit jag än har, piggar de upp den.
My fake low dr. Martens, my go to shoes any day.



I can't leave my house without: 
Min klocka, känner mig tom och naken utan den.
My watch.. that's a no no.. i feel so empty and naked without it. 
Min Kalevala ring jag fick då jag fyllde 17 år, eller mina solglasögon, de bor i min väska året runt.
My ring I got for my 17th birthday, also my sunglasses, I have them in my bag all year around.

Favorite movie: 
10 things I hate about you, en film som aldrig blir gammal, fastän du sett den 100 gånger.
10 things I hate about you, a movie that never gets old, even if you have seen it 100 times. 
Endera 'LOL' eller 'Drive me crazy', de är filmer jag kan kolla hur många gånger som helst.
Either 'lol' or 'drive me crazy' just because I can always watch them.

Favorite thing with Jasmine/Iines:
Jasmine är som sol på en regnig dag, hon får mig alltid och le. Och hon harr funnits där på mina regnigaste dagarna.
Jasmine is like sunshine on a rainy day, she can always make me smile. And she have been with me on my most rainy days.
Iines är bara bästa vännen man kan tänka sig, rolig, ärlig och genuint bry sig om en.
Iines is just the best friend you can imagine, so funny, honest and genuinely caring.

No comments: