Bloggbanner_1000x400_COLOR

2 November 2014

Day 2: 10 facts about you

1. Vill inte fylla 19, inte alls, det måste vara tråkigaste åldern.
I don't want to turn 19, at all, such a boring age.

3. Påtal om ålder, vet inte hur många människor som gissat min ålder till minst 23 här i England, haha. En fransk flicka tänkte tappa hakan när jag nämnde att jag är 18.
Speaking of age, if I got a pound every time someone thought I was at least 23 years old here, I'd probably have enough money to fly to Finland, lol. You should have seen a girl's face when I told her I'm ''only'' 18 haha.

3. Böcker är mitt liv.
Books are my life.

4. Det känns just nu som att jag har två hemstader, hade så tur att jag kom till Berkhamsted som au pair, älskar det här.
I feel like I have two hometowns nowadays, Berkhamsted is so lovely and I absolutely love it here.

5. Älskar att gå på konsärer och har sett One Driection, Justin Bieber, Selena Gomez, Miley Cyrus, 5 seconds of summer, Little Mix, Bruno Mars, Outcast och Rihanna live. Snart ska jag gå och kolla The Vamps och efter det One Direction för tredje gången. 
I love going to concerts and I've seen all the artists above live and in may I'm seeing The Vamps and after that One Direction again.

6. En av mina närmaste vänner just nu bor i Holland och vi har faktiskt aldrig synts hah.
One of my closest friends lives in Holland and I've never actually met her.
7. Ända som får mig på bättre humör när jag är ledsen är youtube.
The only thing that can genuinely cheer me up when I'm down is youtube.


8. Har fyra syskon, äldsta är 20 år och yngsta 4 månader.
I have four sisters, the oldest is 20 and youngest 4 months.


9. Ärligt sagt så får ja hemlängtan, av de minsta sakerna, ser någon med en kappsäck eller ett flygplan så funderar jag genast på Finland och att få åka hem, men aldrig så mycket att jag ens skulle ha det som ett alternativ. Min kompis åker hem efter 8 månader här och jag är samtidigt lite avundsjuk och ledsen för hennes skull.
To be honest, I do get a bit homesick from time to times but not enough for me to want to fly back. Everytime I see someone with a suitcase or a plane flying, I think about home but still I don't even have it as an option. A girl from my town is leaving after 8 months here and even tho there's a tiny piece of me that's jelaous, I'm also sad for her.

10. Min favorit mat ingrediens här i England är jätte räkor, hatar hatar normala, men hit finns det överallt en annorlunda och större sort, 'prawn' på engelska, de är så goda!
My favorite food ingredient here in England has to be prawn, I used to hate shrimp in Finland, and I guess it's kinda the same thing but here I am obsessed with prawns.

-Jasmine



1. Mitt sminkande går i periorder. Det finns tider som jag sminkar mer och satsar massor och så finns det tider som jag bara är lat och inte orkar göra något annat än stiga upp klä på mig borsta tänderna och gå.
My makeup goes in periods. There are times when I want to put a lot make up on and try hard to make it look good and then there are times when you just wake up and feel so tired and lazy that you just get up, put some clothes on, brush your teeth and go.

2. Jag älskar att göra pastamaträtter.
I love to make pasta foods.

3. Som alla andra är jag beroende av TV serier. Började just se på Bob's Burgers tillsammans med Anna och Jennie, helt bra att man ser på det tillsammans så tittar man inte serien helt till slut på en gång.
Exactly like everybody else I'm obsessed with TV series. I just started to watch Bob's Burgers with Jennie and Anna, it's good to watch it together, so you don't watch all the episodes at once.

4. Typ de första jag gör på morgonen är att sätta på radion.
The first thing i do in the morning is put the radio on.

5. Tycker att tatuerinag är häftiga men tror att jag aldrig kommer själv att ta en.
I think that tattoos are really cool but I don't think I'd ever take one myself.

6. Min första tanke när jag kom in till novia var "jag vill inte", men bestämde mig att ja måste försöka ett år och kolla hur jag gillar att vara här, och har inte ångra mig en ända gång att jag gjorde det valet.
My first thought when i got to know that I got in to Novia was "I don't want to do this", but I thought that I would try it at least a year and see how I like it here. I haven't regretted it once.

7. Jag älskar Ilse Valfres arbeten. Hon är en grafiker jag ser upp till.
I adore Ilse Valfrés work. She's a graphic designer I look up to.

8. Om 'Iines 14 år' skulle träffa 'Iines 19 år' skulle hon va överraskad att se hur mycket man ändrats, men ändå skulle hon gilla det hon ser.
If the 14 year old Iines would meet the present Iines 19 years old, she would be surprised aboiut how much she's changed, but she'd still like what she sees.

9. Före jag flyttade till Jakobstad hade jag använt Skype ändast 3-5 gånger, Nu använder jag skype 2-5 gånger i veckan.
Before I moved to Pietarsaari I had used skype only 3-5 times, now I use it almost 2-5 times a week.

10. Svåraste saken i mitt liv just nu är att jag och min pojkvän bor långt ifrån varandra. Även om det funkar betyder de inte att ja inte skulle sakna honom mycket och de gör det lite svårt ibland.
The hardest thing in my life right now is the fact that me and my boyfriend live so far away from each other. Even if it works, it doesn't mean that I don't miss him and that makes this hard sometimes.

-Iines

No comments: