Bloggbanner_1000x400_COLOR

17 December 2014

Home

Sen jag flyttade till Jeppis har jag lärt mig vad hem betyder för mig. Människorna som betyder mest för mig: min pojkvän, min familj och vänner, att vara där var de är, de är hem. Eller att veta att du kan komma och gå med kort distans och möjligheten att träffa dem lagom ofta. Så just nu sitter jag på tåget på väg hem till Borgå och träffa min familj. På jullovet skall jag jobba i ca. en vecka, träffa alla bekanta och resa till Wien! 4 Since I moved to Pietarsaari I learned what home means to me. It's not a place where you can go. It's the people. My boyfriend, family and friends. To be where they are, that's home. Or to know that you can come an go with a short distance to all those people. Now I'm sitting on a train home to Porvoo. On my holiday I'm going to work, see all my loved ones and travel to Vienna!

- Iines

No comments: