Bloggbanner_1000x400_COLOR

15 January 2015

Judgmental people


Blir så trött på negativa människor, hur orkar man hela tiden vara så elak? Eller döma andra människor i onödan? En tid tillbaka när jag var i Finland runt julen, fick jag mycket underliga blickar, vet inte om jag bara var paranoid av att vara tillbaka i lilla Borgå eller vad, men fick faktiskt också höra att 'jessus inte får någon jobb som ser ut sådär' av en total främling i matbutiken.... Hade så lust att säga bestämt tillbaka att tack men jag har faktiskt två jobb i England, båda har med människor att göra men ingen ser lustigt på mig eller vill inte typ ha med mig att göra bara för att jag inte har världens mest 'basic' stil, och hej hallå, då ser jag inte ens något speciell ut? Typ några piercingar i ansiktet med pink hår..? Argh. Det är bara ett litet exempel, hur människor dömer andra bara av att se på dem och det gör mig sååå arg. Jag är liksom så trevlig man bara kan vara när jag jobbar med andra människor, om jag nu själv får säga så haha. Också sociala medier, ush, så mycket hat överallt.. Det är så hemskt hur tex mina favorit youtubers får så mycket hat för något de ''gjort'' eller någon viss de hängt med på fritiden så de faktiskt måste ta paus från allt, människor kan vara så hemska. Alla har i något fall fått hat, jag hade till och med en period, då jag använde aktivare min ask.fm, som jag fick så mycket skit där, liksom av något så onödigt som människor bara kunde hitta på, det blev för mycket i något skede, och då talar vi om 2-3 kommentarer per vecka typ, men det räckte för att få mig att må dåligt. Nuförtiden bryr jag inte på samma sätt, de människorna som någon gång brydde sig för mycket om ens liv har nu hoppeligen växt upp då. Har bara funderat på det här mycket på senaste tiden, jag är så glad att jag bara slutade bry vad andra människor tycker och tänker om mig, jag är så lycklig och bekväm med mig själv just nu.
13I'm so sick and tired of negative people, how can they live with them selves? Or judgmental people? A while back when I was in Finland over christmas break I got a lot of weird looks in town, I don't know if I was just so paranoid being back in a small town like Porvoo, but I actually also got a random comment while grocery shopping, a 60+ year old man ''mumbled'' 'gosh, you can't get a job looking like that' I just wanted to tell him sorry but I actually have two jobs back in England where people aren't that judgemental, I work with people all the time but never has anyone given me a strange look or comment about my looks.. And I mean, I don't even look that ''crazy'', yeah I have a few piercings in my face and a bit of pink in my hair? I hate how so many judge so fast just by looking at someone. And so much hate everywhere.. Even I've had my fair share hate on social media, uh, I used to be a bit more active on ask.fm and I started getting these really unnecessary ''hate'' comments about the most stupid things, now we're talking about maybe just 2-3 per week, but that was enough for me to feel bad about it. Nowadays I couldn't care less about getting ''hate'', I'm so happy I finally understood to stop caring about immature people and just focus on being myself.



-Jasmine

No comments: