Bloggbanner_1000x400_COLOR

27 February 2015

How a friendship ended

Så jag blev 'kompis dumpad' för några dagar sedan, visst kommer det att låta konstigt, men jag skulle säga att det är bättre så här som det är nu och jag lärde mig faktist nytt från det.
Jag hade en vän som jag bestämde mig att undvika efter att jag flyttade, som betydde att jag tänkte slut ta kontakt. Och ja det var elakt, men ifall hon kontaktade mig så svarade jag på hennes meddelande och då kunde vi diskutera en stund. För några dagar sedan frågade hon mig ifall jag ville vara hennes vän längre för jag kontaktade aldrig henne när jag var i hem byn (för hon kunde se på facebook/instagram när jag var och träffade min andra kompisar när jag var nere och hälsade på min familj). Jag ville inte svara på detta meddelande för den fick mig obekväm, men efter två dagar så klaga hon på att hur oartig jag var för att jag int svara på hennes meddelande, så jag sto upp för mig själv och berättade henne sanningen: Jag ville inte kontakta henne för att hennes livstil passade inte min och för att jag ville inte veta eller ha något till göras med det som hon höll på med. Förståss så blev hon sårad, vem skulle inte bli det? Och jag vill tacka henne för åren vi var vänner för där finns bra minnen. Men varför skulle jag måsta med våld försöka vara med någon som gör mig obekväm, alla ändras och jah gjorde valet att hon inte passar i min livsstil just nu. I något skede av livet måste man välja vem man vill att skall vara där och vem inte.


83


So I got 'friend dumped' a few days ago and yes, this might sound weird, but i think this is a good 
So I had a friend who I've tried to avoid for some time now and I decided since moving away from home that I wouldn't contact her anymore. An yes i know that's rude, but i always used to answer her if she contacted me and then thing and I've learned from it.we would talk a bit. A few days ago tho she asked me if I even want to be her friend anymore since I never contacted her when I was in my town (because she could see facebook/instagram statuses that told that I had been out with other friend while I was visiting my family). I didn't want to reply to that message because it made me uncomfortable, but after two days she was saying how rude I was being, so I stood up for myself and told her the truth: I didn't want to contact her because her lifestyle is something that I'm not interested to be near or hear about and those things she did was things I don't want to have anything to do with. Of course she got hurt, who wouldn't? And I actually thank her for the years that we've had. But why would I have to force myself and be with someone that makes me uncomfortable, 'cause everybody changes and you have to choose who you want have there with you and who you don't.

- Iines

No comments: