Bloggbanner_1000x400_COLOR

6 February 2015

Mint-Coffee

Ah! Jag är så glad!
Några veckor sedan så blev jag helt förtjust i mint-choklad kaffe som jag köpte före jag skulle på jobbet. Så jag började köpa kaffet varje dag gick till jobbet. Men då jag kom tillbaka till Jakobstad så hade jag inte längre möjligheten att köpa kaffet för vi har ingen Roberts Coffee här. Så jag bestämde mig för att försöka mig fram och göra liknande kaffe här hemma.
Så jag koka kaffe som vanligt, sedan krossade jag mint godis/pastiller till pulver och satt de in i kaffet och lät den upplösa sig i kaffet och till slut satt jag mjölk i, och de smakade junästan lika! Är så glad att jag kan göra de här hemma! Och samma grej kan funka med mint-ice latte?

75

Ah! I'm so happy right now!
A few weeks ago I fell in love with mint-chocolate coffee that I bought for myself before going to work. And I started buying it every day when I got to work. But when I came back to Pietarsaari to study I didn't have a chance to buy it anymore because we have no Roberts Coffee here. So I  decided to experiment with my coffee here home yesterday. 

So i made some coffee and put crushed mint candy in it and let it melt a little bit and then I put milk in my coffee, and the coffee tasted almost the same! And I'm so happy because now I can do it here home! And the same thing should work with Ice latte too?


- Iines

No comments: