Bloggbanner_1000x400_COLOR

12 July 2015

'Herkkulakko'

Jag är på 'herkkulakko' vilket betyder att jag inte skall äta godis. Bestämde mig för detta för några dagar sedan. Har redan haft svårigheter då jag ibland blir sötsugen, men man klarar sig bra. Första positiva sak jag hittat med detta var att man sparar en hel del pengar. Förståss så har jag ett undantag i min 'herkkulakko'; jag får äta en portion sött om de är något större (som exempel konfirmation, födelsedagar osv).

Iines

I'm on 'herkkulakko' which means I will not eat any sweets. I  started this a few days ago. I have already had difficulties when I craved for some sweets, but I do well. I also noticed that this is a good way to save money. Of course I have one exception in my 'herkkulakko'; I get to eat one plate of sweets if it is an special occasion(for example confirmation, birthdays etc).

- Iines

No comments: