Bloggbanner_1000x400_COLOR

10 December 2015

Jeppis

Det var en lång tid att jag inte kände mig hemma i Jakobstad. Jag var borttappad och ja nästan hatade att bo här. Varje gång jag var till södra Finland var det svårt för mig att komma tillbaka till Jakobstad. Jag minns hur jag hatade också när skolan skulle börja igen i höst, och hur jag var lite ledsen över att komma tillbaka.
Men tack och lov är det inte så längre. Jag kan säga att jag är glad att vara här. Jag har blivit så mycket närmare med mina vänner här (ni vet vem ni är och jag älskar er för att ni finns här för mig ♥). Även den nya lägenheten har gjort det lättare att komma tillbaka och det är skönare att leva här. Att arbeta här har gjort mig mer 'fast' här, men på ett bra sätt. Och efter att jag blev mer 'öppen' för att vara här och gilla att vara här, har fått mig träffa många fantastiska nya människor! Så folk, var mer öppna för nya platser och nya vänner, det är hälsosamt och det är en bra sätt att lära sig hur viktigt vän-relationer är, eftersom du kommer att behöva dem genom livet.


168


For a long time it felt like I wasn't at home in Pietarsaari. I felt lost and almost hated to be here. Every time I was visiting Southern Finland it was really hard for me to get back to Pietarsaari. I remember how I absolutely hated when school was about to start again in the fall, and I was so sad about coming back. 
But thank God it's no like that anymore. I can say that I'm genuinely happy to be here now. I've become so much closer with my friends here (you know who you are and I love you guys for being here for me ). Also my new apartment has made it easier for me to come back and it's cozier to live here now. Having to work here have also made me feel more 'stuck' here, but in a good way. And after I became more open about being here and starting to like to be here, has made me meet so many awesome new people! So people, be more open minded for new places and new friends, it's healthy and such a nice way to learn how important friend-relationships are, because you're gonna need them through life.


- Iines

No comments: