Bloggbanner_1000x400_COLOR

20 November 2015

Air


Jag har velat skriva om long distance förhållanden för ett tag redan, men det kändes inte rätt att skriva om det för en ganska lång tid, jag kom till en punkt där det kändes meningslöst att skriva om saken. Men idag känns som en dag jag kan skriva om saken.

Jag hör folk klaga på long distance förhållanden alttid nu och då, att det finns ingen point med dem och att det är bara ett slöseri av tid, att det är svårt eller bara ända 'bullsh*t'. Noh... Visst är det svårt och det tar mycket av din tid. Dett kommer att finnas upp-och nedgångar som varje normal relation har. Och i slutändan kommer att vara ett sätt att se om ni är "gjorda för varandra". Jag sälv var i en long distance förhållande, men det att jag inte fick  det och funka betyder inte att det är omöjligt. Jag känner folk som definitivt kommer och hållas oberoende avståndet de är från ifrån varandra och förmodligen kommer att vara tillsammans ännu långt efteråt. Och om det kom till det, skulle jag ta long ditance om igen, ytan tvekan.


03


I've wanted to write about long distance relationships for some time already, but it didn't seem right to write about it for some time, I came to a point I thought there's no point to write about it. But today feels like a day I could do it.

I hear people complaining about long distance relationships' every now and then, that there's no point in them and that that is just a waste of time, its to hard or just 'bulls*t'. Well.. Yes it's hard and it takes a lot of your time. It will have its ups and downs like every normal relationship. And in the end it will be a way to see if you are 'made for each other'. I myself didn't made it, but that doesn't mean it wouldn't work. I know people who definitely make it through the long distance and probably make it til' the end. And I wouldn't hesitate, I would do it again if it came down to it.



- Iines

No comments: