Bloggbanner_1000x400_COLOR

19 November 2015

I Quit

Varför slutade jag skolan?
Ja alltså förra veckan sade jag till min lärare att jag tänker sluta skolan, imorgon. Haha, låter galet men jag hade ju funderat på det i över en månad, eller ja, typ exakt sedan jag flyttade lägenhet där. Det var nog inget personligt mot någon, egentligen, tänker inte gå för mycket in på det eftersom någon här kanske funderar på att ta ett mellanår på VNF. Men ja, jag har alltid gillat att fotografera men det har aldrig varit mitt dröm yrke, jag vet att om jag skulle jobba med det skulle jag tappa kärleken för det.

Hela känslan där på skolan var inte heller alls vad jag trott, klart det inte finns någonting att göra i en så liten plats var den är, det var inte liksom det som var problemet, hittade massor med fina vänner där som jag spenderade massor av tid med, men när man kör till (frivillig) skola med värsta ångesten är det inte okej mera.

Resten av mitt (..andra) mellanår är ännu ganska öppet. Men just nu spenderar jag dagarna mest med att göra det jag älskar mest; redigerar videon och söker praktikt platser till liknande jobb.


Why I quit school?
So last week I told my teacher I'm going to quit school, tomorrow. Hah, sounds crazy I know but I'd been thinking abut it for over a month, or about exactly after I moved to another apartment there. It wasn't anything personal against anyone, I guess, I'm not going to go into too many details since some of you reading this might be thinking of spending your year off at VNF. But yeah mostly I think it was because I've always loved photography, but I've never really wanted to work as just a photographer, I've always been afraid I'd loose the love I have for it.

The whole school wasn't really what I thought it would be, of course there's not much to do at such a small place, but that wasn't the problem either, I made lots of really cool friends there who I spent lots of time with. But when you drive to school with the worst anxiety that's not okay anymore

The rest of my year off is still pretty open. Right now I'm spending the days doing what I love most; editing videos and looking for internships.




-Jasmine

No comments: