Bloggbanner_1000x400_COLOR

15 September 2014

Never two without a third'

Min mamma sa 'inte två utan en tredje' för ett par dagar sedan efter att jag tappat bort min plåmbok i Helsingfors buss och efter att någon hackat sig in på min facebook från sverige. För idag då jag satt mig på tåget och fick reda på att jag satt på någon annans plats kom vi fram till att jag köpt tågbiljett till fel dag. Så jag hade 10min på mig att springa och köpa en ny biljett för att slippa hem till Jakobstad. Så det har varit en lång och besvärlig veckoslut för mig. Men om man tänker positivt så har jag ändå träffat mina nära och kära och så har jag väl lärt från mina misstag.Nu är jag trött och har en 5h lång tågresa framför mig.
30 My mom told me 'never two without a third' a few days ago after I'd lost my wallet a day in Helsinki with my class and after someone in Sweden tried to hack into my facebook.. Cause today when I stepped on to the train to Pietarsaari I sat in someones seat. And after some ifs and buts we came up to that I've had bought the ticket to the wrong day. So i got about 10 minutes to run and buy a new ticket. This has been a long and difficult weekend but on the bright side: I saw my loved ones. And now I've also learned from my mistakes.
-Iines

No comments: