Bloggbanner_1000x400_COLOR

9 January 2015

Everything is going to be alright

2
Ibland måste man gå tillbaka 'hem' för en tid bara att se att du påriktigt inte hör hemma där, skuffa bort de som betyder mest bara så de kan visa hur mycket de vill vara i ditt liv och prova en gång med 'den ena' bara för att äntligen slippa dagdrömma om någonting som aldrig kommer funka. Har på senaste tiden släppt taget om många saker som någon gång betytt mycket för mig, men som bara skuffat mig neråt. Har glömt onödiga tankar och vanor som bara gör mig själv och andra illa. I år är mina nyårslöften mindre fysiska och mer psykiska för mig eget bästa, jag kommer aldrig bli den där super öppna människan som bara babblar på om mina känslor eller tankar, men jag är så otroligt lyckligt lottad med att ha så bra människor runt om kring mig i livet som alltid emellanåt hjälper mig med det och fast klämmer det ur mig om det behövs haha.

Sometimes you just gotta go back to where you came from to check that's not where you belong, push away the people who mean the most to you just so they can prove to you how much they want to be in your life and try one time with 'the one' to realize it just never would've worked. Lately I've let go of things that used to matter to me but recently only brought me down, I've forgotten stupid thoughts that only hurt me and people close to me. This year I am going to do things I've never done and feel better about it,  I've never been the most open person, I don't sit and talk about my 'problems' and 'worries' for hours and hours like someone can, but I'm so lucky to have people near me who kinda force me to when it's actually needed.



-Jasmine

No comments: