Bloggbanner_1000x400_COLOR

21 October 2015

The Worst Part Of Photoshop

1_2

Det finns två versioner av den här bilden av mig idag, den första jag tänkt ladda upp hade jag betydligt slätare hud på. Satte nyss länge och putsade bort de värsta orenheterna i mitt ansikte, det var inte innan jag laddat upp den på flickr kom jag på hur löjlig jag var. 
Imorgon är det exakt det här vi kommer jobba med, putsa alla 'fel' i modellens ansikt. Jag förstår nog att det är en viktig sak att kunna inom photoshop eftersom därifrån kan man lära sig vidare att putsa föremål bort från bilden osv osv, men det är ändå en av de värsta sakerna man kan göra på photoshop tycker jag. Ingen människa behöver photoshop för att se fin ut på bild.

There are two versions of this picture my classmate took of me today. On the first version I was about to upload my skin looked a lot better and smoother. I was just editing most of the spots away on photoshop, and it wasn't before I'd just uloaded the edited version on flickr when I realized how stupid I was being. 
Tomorrow we're doing exactly this in school, fixing 'flaws' in portrait pictures. I do realise that it is a important thing to be able to do well when working with photoshop, then you can learn to properly delete objects from pictures and so on, but it is still one of the worst parts of photoshop in my opinion. No one needs photoshop to look good in a picture. Agree?


-Jasmine

No comments: