Bloggbanner_1000x400_COLOR

9 January 2016

Long Distance

Massor människor pratar om lång distans, hur de är separerade med deras flickvänner/pojkvänner, jag har aldrig varit med om en lång distans relation personligen, men någonting jag går igenom varje dag är en annan sorts lång distans relation, med mina bästa vänner.
Ni flesta kanske redan vet att jag bodde i England ett år och jobbade som au pair, och massor hände under året, sådant som ingen som inte varit med om samma sak förstår. Mitt liv ändrades totalt med nytt hem, nytt språk, nya nära och kära och människor jag såg varje dag. Jag fick så goda vänner under min tid där, som jag aldrig trodde skulle vara möjligt på bara ett år, flesta av dem kände jag inte ens hela året utan bara fem eller sex månader, vilket är galet. 
Förra gången vi pratade vid skype, kom alla dessa känslor tillbaka, känslan av att vara så självständig och modig helatiden, se och lära sig nya saker varje dag, det var det mest otroliga känslan nånsin och jag saknar det ännu dagligen.
Några gånger har tanken kommit fram om att vad om jag varit för rädd och stannat i Finland hela året? Tack gud gjorde jag det inte, jag skulle aldrig haft turen att träffa dessa människor som ännu piggar upp min dag, varje dag. 

DSC_0803

Lots of people talk about long distance, how they are separated from their boyfriends/girlfriends, I have never experienced a romantic long distance relationship personally but something I go through everyday is another kind of long distance relationship,  with my best friends.  
Something most of you probably know is that I was in England for a year working as an au pair, and lots happened that year, stuff that you just won't understand if it didn't happen to you. My life changed totally, new home, new language, new close one's and people I saw everyday. And I made such good friends whilst there, that I never thought I could have in just one year, and most of them I didn't even know for the whole year, but just maybe six months or so which is crazy. 
The last time we were skyping all of these feelings I had in England came up, the feeling of being independent and so brave all the time, seeing and learning new things everyday, it was just the most amazing feeling and that's something I miss so much. 
Somedays I still think about what if I would've been to scared to try it out? I would've just stayed in Finland for the whole year.. Thank god I didn't. I wouldn't have met these people who still make my day everyday. 

I thank my lucky stars every day I have these girls.


-Jasmine

No comments: